close

25 自我大洋蔥.jpg

25. 自我大洋蔥

自我的心魔是一個不斷活躍生長的大洋蔥,最愛長出一層一層的恐懼、憂慮、欲望、虛榮、執著、急躁……,把我們的心緊緊封綁,令寄居在内的真我困苦難當、奄奄一息。

細意觀賞這顆頑固堅實的可憐的孤獨蔥頭用溫柔的呼吸慢慢把它一層一層的軟化鬆開直到最中的深處,讓靈魂重獲舒展自由,讓青春的初心回復甦醒……

回歸開闊的心靈空間,盡情地去勞累、去受傷、去活吧!!儘管擁抱每天命運不停送來的新挑戰,你定會有足夠時間去完成一切。

衝破這道自囚 自鎖 自困一生的自我時鐘,放膽去活出你的真我、你的夢! 也許你會心碎,但迎向你的將是更大 更闊 更深的愛!!

衰敗並非可哀的,如果靈魂曾有過一刻的甦醒……

自我總想自我證明,

自我總愛自我懷疑,

自我總在自我審判,

只因自我是一個只能依附於表象 形相 數字的可憐蟲, 它永遠被時間壓縮 掣肘 削弱 消磨 催逼,卻非你……的真我!

真我時鐘上顯示的只有一個時間:當下!!

只有你,任它歲月流逝天地轉移,仍會像今天一樣年青; 超越時間、凌駕距離,在生命家源的精靈銀河中恆久永新……

 

25 自我大洋蔥(小圓圖).jpg

25. The Giant Ego Onion

The Ego is an actively growing demon onion, it likes to spin out layers and layers of anger/desire/fear/worry/vanities, which traps our heart so tightly that the spirit dwelling within is suffocating to dying.

Look closely into this stubborn/rigid/fixated/confined onion, try to soften it with gentle breathings, and allow its layers to peel off one after one, until the soul at the deepest core is revived and set free.

Once you return to the total openness of the heart, you can regain the joyful freedom of playfulness.  Even if you find more heartbreak, there will always be more love!!

Try to break through the clock that traps the Ego for life, and live your dreams!  Failure is nothing pathetic, if ever the spirit has truly awakened for one brief second!!

The Ego always wants to prove itself,

The Ego keeps on doubting itself,

The Ego can’t stop judging itself,

Because it is the poor one that is always bounded by face/form/figures, and most of all: time!

On the contrary, the soul is eternal and it will never die, so its clock has only one reading: Now!!

Only you, your spirit, no matter how the Earth and sky shatter, shall stay young and unbroken, transcend time and distance, and forever shine out anew in the home of the ocean of Love…

arrow
arrow
    文章標籤
    心靈 抗疫 勵志 療傷
    全站熱搜

    星星小王子 發表在 痞客邦 留言(36) 人氣()