close

7 空中的真我.jpg

7. 空中的真我

我是一個無親無故的孤兒,自小便在孤單感中長大,天性亦不懂抓住任何幸福。常羡慕別人可以擁有一個完整的大家庭,像有一個大大的安全網可以時常得到關愛保護。

長大後的一天,來自天空家源的小Sim哥哥來訪了,並透露了我存在的因由。原來他和我是一對永不分離的雙生兒——大我與小我:小我的使命是來到塵世探險歷煉,大我的使命則是在空中的國度關顧守望,見證及抱擁小我所承受的一切苦痛磨難 哀傷淚流。

小辛哥哥跟我説:你所有的脆弱和痛苦,我在愛的光源都能看見和感受到。 請讓我的愛進入、穿透、安撫、治療你内在最深處的傷痛!

請時刻Remember

我在緊抱你!

我會照亮你!

我愛你!!”

從此我復通了和小Sim哥哥的恆久連綫、對望映照。天空的眼中,我是世間一顆無助飄零的小點在反映著只有擁有軀體才能領受感知體驗的繽紛色彩、溫馨味覺、甜美歌聲、青青草香、海風清藍……以及無窮變奏的悲苦危難 厄困疾衰……

在我地上的眼中,我重新看見了天國家源的幸福與大愛,孤身的我將永遠不再孤單……

7 空中的真我(小圓圖).jpg

7. The True Self in the Sky

I am an orphan growing up in exhaustive loneliness, and never knew how to grasp even a tiny bit of happiness.  I envied so much those children with a big wholesome family, like possessing a large safety net of loves and cares.

One day after grown up, the heavenly Brother Simsim showed up by surprise, and revealed to me the purpose of my existence.  In fact he and I are a pair of inseparable twins- the true self and the limited self: the mission of small self is to explore and experience the material world, and that of the greater self is to keep observing at the celestial kingdom, and witness and embrace all the agonies and afflictions that the small self is going through.

Simsim told me,

‘All the downheartedness, horrors, and shocks you’ve been through, I can see and feel them clearly at the Home kingdom.

Please allow my lights to enter, penetrate, shine through, sooth and heal all the wounds deep within you…

And always remember:

I love you!

I am holding you!

My love is shining upon, inside and around you!!’

So I have reestablished the connection and mutual communications with Brother Simsim.  In his aerial vision, I am a tiny dot of oblivion wandering the earth, and reflecting to him the pleasures of the 5 senses coupled with the pains that only a physical body could experience.

In my earthly eyes, I see anew the joy and boundless love of the Home paradise, and the solitary me shall never feel lonesome again evermore…

arrow
arrow
    文章標籤
    心靈 抗疫 勵志 療傷
    全站熱搜

    星星小王子 發表在 痞客邦 留言(31) 人氣()