close

34 自我迫壓的傻駱駝.jpg

34. 自我迫壓的傻駱駝

我是一匹在大漠中流放的笨駱駝,身上捆綁了一個名為「緊執不放」的擔挑,擔子中承載了許許多多自我逼迫的精神負擔、小我的執著依賴迷戀、過往受傷悔恨的陰影、無數令我驚恐的記憶影像……

隨著年月的增加,這個擔子開始積壓得越來越重,它令我每天都過得疲憊不堪舉步為艱步伐越拖越慢。

一天,身邊飄過了一隻輕盈快活的駱駝,我呼喊問他:“朋友,大家都是撒哈拉大漠的孤峰駱駝,爲何我在苟延殘喘,而你卻可以活得如此逍遙自在?

他回答:“你看看我身上的披風,它的名字叫做「開放清空」,每個瞬間我都會把迎面湧現精神壓迫、小我執迷、苦惱驚顫、憤恨侵害…… 釋放騰空 每個片刻都是我的重生,以此刻的新生迎向光明 不計勞累 不談傷害 重新上路……

34 自我迫壓的傻駱駝(小圓圖).jpg

34. The Self-Afflicting Camel

I am an idiotic camel wandering in the wild Sahara, for my entire life I have been tied up with a bucket named [Attach and Grasp], the bucket is loaded with so many ego attachments, emotional turmoil, wounded memories, and terrifying imprints…

As time goes by, my pile is getting heavier and heavier, it drags me to a point that I can hardly stagger on.

One day, a happy and agile camel friend ran into me, and I asked, “Hey bro, both of us live in the same Sahara, how come you can be so carefree and joyous, while I keep crumbling and falling?”

He answered, “Please look at my cape, it is called [Open and Let Go], moment by moment I will open my mind and release all the mental trash/tension/phobia/anxiety/angers into space, every new ‘present’ is my resurrection, that allows me to start afresh and anew, and embrace life no matter how hard it hits me and just keep on going…”

 

arrow
arrow
    文章標籤
    心靈 抗疫 勵志 療傷
    全站熱搜

    星星小王子 發表在 痞客邦 留言(30) 人氣()