close

26 藍水晶之眼.jpg

26. 藍水晶之眼

我是一個軟弱無能的小木偶,每天在混濁的塵世中忙亂奔波。生活雖然艱困無望, 但我發現我眉心上藏有一顆隱形的藍色水晶球眼睛,在開啓後祂的視野可逐漸擴展至環抱時空的光子汪洋。

在廣闊的時空水晶球内,我看見我渺小的身影 以短促的一生 在地球上疲憊奔命 盲目兜轉 一無所得。

當我無視這顆眼睛時,我常感黑暗、昏亂、焦慮、徨恐,只要我記起張開眼睛,我便能看穿面前悲哀的表象漸漸感到光明、通透、平靜、安然。

這顆藍水晶之眼能為小傀儡每天注入天邊傳來的智慧光,讓他虛弱受損的心得到一份滋養和療癒,教他如何艱困也可 吸入勇氣 懷抱希望, 一步一步邁步向前應接今天擊 壓迫 差遣一天一天的磨煉成長 迎向另一個天明……

26 藍水晶之眼(小圓圖).jpg

26. A Crystalline Blue Eye

I am a useless/nameless/helpless little puppet, for my entire life I’ve been labouring and struggling worthlessly.  Although life is really hard and despairing, one day I found that there is a secret blue eye hiding between my brows, like a magic eye, when activated its sight can stretch out towards the dazzling light ocean beyond the universe.

In its lucid oceanic vision, I can see my tiny hopeless figure spending the entire transient life hastening eagerly on Earth attaining absolutely nothing!!

When I turn myself away from this eye, I always feel lost/fearful/dark/anxious, but if I remember to open it, I could look beyond the illusive perceptions, and resume certain degree of clarity/ faith/ illumination/ peacefulness…

This singular eye can bring insight and healing to this poor puppet whenever bruised, thus enable him to live boldly despite the adversities, grow stronger through each and every trial, and have the AUDACITY to march into the highly uncertain future unwaveringly…

arrow
arrow
    文章標籤
    心靈 抗疫 勵志 療傷
    全站熱搜

    星星小王子 發表在 痞客邦 留言(33) 人氣()